Retourneren of ruilen

Mocht een artikel niet naar wens zijn, dan heb je natuurlijk het recht om het product te retourneren. Dit mag binnen de retour periode die je hieronder kunt vinden. Mocht je liever een andere maat of ander artikel wensen, dan is dat uiteraard geen probleem. 

Hoe stuur ik mijn pakket retour?

Je kunt het artikel ruilen of retour sturen inclusief een compleet ingevuld retourformulier en bijgevoegde kassabon. Wij accepteren enkel onbeschadigde en ongedragen artikelen (passen valt hier uiteraard niet onder), voorzien van originele etiketten en labels. Doe de originele schoenendoos in een verzenddoos, of gebruik de Van Arendonk doos of verzendzak. Indien je de schoenendoos voorziet van tape, labels of stickers en zo retour stuurt, brengen wij deze in rekening; de schoenen zijn dan niet meer in de originele doos verkoopbaar. Zorg voor een stevige verpakking zodat niets kan beschadigen gedurende het retour transport. Plak op de retourzending de bijgeleverde adressticker. Deze sticker vind je onderaan de bijgeleverde pakbon. Geef hierna je pakje af bij het dichtstbijzijnde postkantoor of PostNL-servicepunt. 

Mocht het retourformulier of de adressticker niet meer in bezit zijn, stuur het pakket dan retour naar onderstaand retouradres. Zorg dan wel voor een notitie of een begeleidend schrijven bij het pakket zodat onze retourafdeling kan traceren van wie het pakket afkomstig is.

Ik wil graag ruilen. Hoe kan ik dat het beste aangeven?

Indien je de schoenen wenst te ruilen, dan kun je op het retourformulier de nieuwe gewenste keuze aangeven onder 'Ruilen voor artikelnummer'. Geef daarbij duidelijk aan welk artikel je wenst in welke maat. Je mag ook altijd alvorens het retour sturen even informeren of de nieuwe gewenste maat nog wel op voorraad is. Wij kunnen deze dan alvast voor je reserveren zodat we na ontvangst van de retour de ruiling snel kunnen verzenden naar je. 

Retouradres

Van Arendonk Online Shop
Postbus 6019
5002 AA Tilburg

Wat is het retourtermijn?

Bij Van Arendonk kun je de bij ons online gekochte artikelen ruilen of retourneren binnen 30 dagen, ingaande de dag van ontvangst. Dit geldt voor alle artikelen die via de webshop zijn gekocht; wij maken geen onderscheid in sale, outlet of niet-afgeprijsde artikelen.

Zijn er kosten verbonden aan het retour sturen?

Retourkosten zijn voor eigen rekening. We raden je aan het pakket te verzenden via een PostNL-punt. Het bedrag voor een retourzending is bij PostNL €6,95. Zorg ervoor dat je een bewijs van verzending ontvangt bij het postkantoor. Met dit bewijs is de zending te traceren. Wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor vermiste zendingen die aan ons zijn gericht. In het geval van een ruiling, brengen wij uiteraard geen nieuwe portokosten in rekening om je order opnieuw op te sturen wanneer je een artikel wenst te ruilen.
Indien je voor het opsturen van je bestelling ook verzendkosten hebt betaald, krijg je deze als je de volledige order retourneert terug van ons. We verwerken deze dan in de retourbetaling.

Retourbetalingen

Wij ontvangen iedere werkdag retouren. Deze retouren en ruilingen worden iedere werkdag verwerkt door onze retourafdeling. Wanneer wij je retourzending hebben ontvangen, wordt het verschuldigde bedrag binnen enkele werkdagen terug gestort op je bankrekening, creditcard, VVV-cadeaukaart of Paypal account. Indien je betaald hebt met een VVV-cadeaukaart, wordt het aankoopbedrag van een retour automatisch teruggestort als tegoed op je kaart. Wij raden dan ook aan om je VVV-cadeaukaart goed te bewaren.
 

Kan ik mijn bestelling ruilen en/of retourneren in onze winkels?

Producten die je in onze online shop koopt, kun je bij Van Arendonk ook in onze fysieke winkels binnen 14 dagen ruilen en/of retourneren (m.u.v. onze shop-in-shop bij Bastiaansen Modestad in Bavel en bij Jansen-Noy in Sevenum). Onze medewerkers helpen je graag bij het kiezen van een nieuw of vervangend artikel, of zullen samen met jou zoeken naar een passende oplossing bij een eventuele klacht. 

Indien je artikelen terug brengt in een van onze filialen vragen wij je een retourformulier in te vullen. Het is niet mogelijk het bedrag contant in de winkels te ontvangen; het door ons verschuldigde bedrag wordt binnen 10 werkdagen op je bankrekening, creditkaart, VVV-cadeaukaart of Paypal account gestort. Na ontvangst van de retouren krijg je automatisch bericht van ons en onze betalingsprovider Multisafepay. 

Garantie en service

Ondanks onze uiterste zorg en controle is het mogelijk dat je na aankoop een materiaal- of productiefout ontdekt. We raden dan ook aan de geleverde artikelen meteen na ontvangst goed te controleren.  
Gebreken die niet door slijtage veroorzaakt zijn, zullen vakkundig worden gerepareerd. Indien reparatie niet mogelijk is, krijg je een vervangend exemplaar toegestuurd.  

Het is raadzaam om je schoenen goed te onderhouden. Klachten die wij niet kunnen vergoeden zijn: slijtage van zolen en hakken, kale neuzen, afgeven en slijtage van voeringen door overmatige transpiratie, kapotte ritsen, foutief onderhoud, versleten bovenwerk en andere door een verkeerd gebruik veroorzaakte gebreken, die de verkoper niet verwijtbaar zijn. Voorts geven wij geen garantie op studs, pailletten, kraaltjes en dergelijke die aan de schoenen bevestigd zijn.

Onderhoud van sneakers


Je kunt je sneakers in de wasmachine plaatsen maar wij raden dit af. Met een handwas worden ze vaak ook schoon.
Laat ze sowieso eerst even weken in een sopje. Gebruik vervolgens een mild schoonmaakmiddel en een borsteltje om vuil te verwijderen. Het wassen van sneakers in de wasmachine is geheel op eigen risico. Nadat een paar schoenen in de wasmachine is geweest bieden wij geen garantie meer. Er kunnen diverse problemen ontstaan door het wassen; logo's en decoraties kunnen loslaten, de lijmlaag kan aangetast worden en rubberen zolen kunnen krimpen.


In geval van klachten of garantiebepalingen kun je contact opnemen met onze webshop klantenservice. Stuur indien mogelijk foto's mee van het mankement zodat onze retourafdeling deze alvast kan beoordelen. We denken graag met je mee en streven er naar om klachten op een zorgvuldige wijze zo goed en servicegericht mogelijk op te lossen.


Top
home Home cart Winkelwagen