menu Menu
search

Ruilen en/of retourneren Van Arendonk online shop


Retourtermijn

Bij Van Arendonk kun je de bij ons online gekochte artikelen ruilen of retourneren binnen 14 werkdagen, ingaande de dag van ontvangst. Dit geldt voor alle artikelen die via de webshop zijn gekocht; wij maken geen onderscheid in sale, outlet of niet afgeprijsde artikelen. 

Je kunt het artikel ruilen of retour sturen inclusief een compleet ingevuld retourformulier en bijgevoegde kassabon. Wij accepteren enkel onbeschadigde en ongedragen artikelen (passen valt hier uiteraard niet onder), voorzien van originele etiketten en labels.

Doe de originele schoenendoos in een omdoos, of gebruik de Van Arendonk doos of verzendzak. Indien je de schoenendoos voorziet van tape, labels of stickers en zo retour stuurt, brengen wij deze in rekening; de schoenen zijn dan niet meer in de originele doos verkoopbaar. Zorg voor een stevige verpakking zodat niets kan beschadigen gedurende het retour transport. Plak op de retourzending de bijgeleverde adressticker. Deze sticker vind je onderaan de bijgeleverde pakbon. Geef hierna je pakje af bij het dichtstbijzijnde postkantoor of PostNL-servicepunt.  

Retourkosten

Wij maken gebruik van een postbus. Retourkosten zijn voor eigen rekening. We raden aan je pakket te verzenden via een PostNL punt. Het bedrag voor een retourzending is bij PostNL €6,95.

In het geval van een ruiling, brengen wij uiteraard geen nieuwe portokosten in rekening om je order opnieuw op te sturen wanneer je een artikel wenst te ruilen.

Ruilen en/of retourneren in onze winkels

Producten die je in onze online shop koopt, kun je bij Van Arendonk ook in onze andere winkels binnen 14 dagen ruilen en/of retourneren. (m.u.v. onze shop-in-shop in Bavel, Jansen-Noy in Sevenum én onze winkel in Arnhem)
 
Onze medewerkers helpen je graag bij het kiezen van een nieuw of vervangend artikel, of zullen samen met jou zoeken naar een passende oplossing bij een eventuele klacht.
 

Retourbetalingen

Wij ontvangen iedere werkdag retouren. Deze retouren en ruilingen worden iedere werkdag verwerkt door onze retourafdeling. Wanneer wij je retourzending hebben ontvangen, wordt het verschuldigde bedrag binnen enkele werkdagen terug gestort op je bank- of girorekening, creditcard of Paypal account. 

Indien je artikelen terug brengt in een van onze filialen vragen wij je een retourformulier in te vullen. Het is niet mogelijk het bedrag contant in de winkels te ontvangen; het door ons verschuldigde bedrag wordt binnen 10 werkdagen op je bank- of girorekening, creditkaart of Paypal account gestort.

Na ontvangst van de retouren krijg je automatisch bericht van ons en onze betalingsprovider Multisafepay.

Garantie

Ondanks onze uiterste zorg en controle is het mogelijk dat je na aankoop een materiaal- of productiefout ontdekt. We raden dan ook aan de geleverde artikelen meteen na ontvangst goed te controleren.   

Op het moment dat je een klacht hebt over de schoen, vragen we altijd om foto's van de klacht of het mankement alvorens het daadwerkelijk opsturen. Indien gegrond, dan zullen we je een antwoordnummer verschaffen om het klachtpaar terug te sturen zodat de retourafdeling en eventueel de betreffende fabrikant er naar kan kijken. We proberen altijd mee te denken met onze klanten en hopen terechte klachten netjes te kunnen oplossen.

Gebreken die niet door slijtage veroorzaakt zijn, zullen vakkundig worden gerepareerd. Indien reparatie niet mogelijk is, krijg je een vervangend exemplaar toegestuurd. 
 
Klachten die wij niet kunnen vergoeden zijn: scheurtjes en slijtage van lakleer, kale neuzen, slijtage van zolen en hakken, afgeven en slijtage van voeringen door overmatige transpiratie, kapotte ritsen en andere door een verkeerd gebruik veroorzaakte gebreken, die de verkoper niet verwijtbaar zijn. Voorts geven wij geen garantie op studs, pailletten, kraaltjes en dergelijke die aan de schoenen bevestigd zijn. Het is daarom raadzaam om je schoenen goed te onderhouden.

Indien je toch gebruik wenst te maken van reparaties of onderhoud van schoenen verwijzen we je graag door naar onze erkende schoenmakers in de regio waar we exclusief mee samen werken:

- Regio Tilburg: Frans Hommersom Schoenreparaties
- Regio Berkel-Enschot/Udenhout/Oisterwijk: Schoenmakerij Joep van den Berg

In geval van vragen, klachten of garantiebepalingen kun je hier contact opnemen met onze klantenservice.


Top
x
Wil jij als eerste op de hoogte zijn van onze uitverkoop, de laatste trends en alle winacties? Schrijf je dan nu in en ontvang onze nieuwsbrief in jouw mailbox!