Fix

F.A.Q.(Frequently Asked Questions) / Veelgestelde vragen

 

Hoe plaats ik een bestelling?

Heb je een mooi paar schoenen, gave tas of leuk accessoire gevonden? Plaats dan heel eenvoudig je bestelling. Dit doe je zo:

1.    Selecteer, indien nodig, de juiste maat.
2.    Klik op de oranje ‘in winkelmand’ button.
3.    Klik op de winkelmand (de groene schoenendoos) rechtsboven in je scherm of voeg op dezelfde manier nog meer producten toe aan je bestelling.
4.    Klik op de oranje ‘je gegevens’ button en vul je adresgegevens in.
5.    Kies vervolgens op dezelfde pagina de verzendmethode en de betaalmethode. Je kunt hier ook je cadeaukaart verzilveren.
6.    Zodra je alle gegevens (adresgegevens, verzendmethode en betaalmethode) hebt ingevuld klik je op de oranje ‘controleer de bestelling’ button.
7.    Controleer je bestelling en gegevens en klik op de oranje ‘afrekenen’ button
8.    Betaal je bestelling. Je wordt automatisch doorgeleid naar de betaalpagina van jouw gekozen betaalmethode.
9.    Je bestelling is geplaatst! Je ontvangt van ons een e-mail met alle gegevens.

Let op: alle artikelen die worden geleverd komen uit de voorraad van onze winkels. Het is dus mogelijk dat schoenen gepast zijn. Voor verzending worden alle artikelen echter aan een strenge kwaliteitscontrole onderworpen.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Wij streven ernaar om je bestelling binnen 2 à 3 werkdagen te versturen. Tijdens de SALE worden bestellingen doorgaans binnen 5 à 6 werkdagen verzonden. Binnen Nederland heb je je bestelling gewoonlijk de dag na verzending in huis. Voor zendingen buiten Nederland kan dit wat langer duren.

Bij afhalen in één van onze winkels moet je rekening houden met een levertijd van 4 à 5 werkdagen (tijdens de SALE kan dit tot twee werkdagen langer duren).

Zodra je bestelling is verzonden ontvang je van ons een e-mail met daarin een Track & Trace code. Hiermee kun je je bestelling volgen.

Wat zijn de verzendkosten?

Bestellingen met een totaalbedrag boven € 50,- sturen wij gratis naar je op*. Voor bestellingen van € 50,- of minder betaal je € 6,95 verzendkosten.

*M.u.v. afgeprijsde artikelen (SALE en outlet). Hiervoor betaal je € 6,95 verzendkosten.

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

Om bestellen voor jou zo makkelijk mogelijk te maken, kun je kiezen uit verschillende betaalmethoden:

iDeal
Met iDeal kun je veilig, vertrouwd en snel betalen via de bankomgeving van je eigen bank.

Creditcard
Je kunt bij ons betalen met je VISA of Mastercard creditcard.

VVV-cadeaukaart en Webshop Giftcard
VVV-cadeaukaarten en Webshop Giftcards kun je bij ons gebruiken om je bestelling te betalen. Het eventuele resterende bedrag kun je voldoen met een betaalwijze naar keuze. Stuur je (een gedeelte van) je bestelling retour, dan wordt het aankoopbedrag teruggestort op de cadeaukaart. Bewaar deze dus goed!

PayPal
PayPal is een wereldwijd online betaalsysteem dat werkt met een account dat is gekoppeld aan een e-mailadres. Als je een betaalkaart aan je PayPal-account hebt gekoppeld kun je met een paar klikken online betalen.

Bancontact/Mister Cash (België)
Als Belgische klant kun je betalen via Bancontact/Mister Cash. Dit is een elektronische betaalmethode waarvoor een fysieke kaart nodig is die is gekoppeld aan een Belgische bankrekening.

Alle online betalingen worden verricht via een beveiligde verbinding van MultiSafePay.

Accepteren jullie de VVV-cadeaukaart?

Zowel online als in onze fysieke winkels is het mogelijk om met een VVV-cadeaukaart te betalen. Retourneer je (een gedeelte van) je bestelling, dan wordt het aankoopbedrag teruggestort op de VVV-cadeaukaart. Bewaar deze dan ook goed.

Mijn favoriete artikel is niet meer in mijn maat beschikbaar. Kan ik deze toch nog bestellen?

Als jouw maat er niet meer tussen staat, betekent dit dat de maat is uitverkocht. In een enkel geval komt dit product nog opnieuw bij ons binnen of kunnen we het product voor je nabestellen. Neem contact op met de klantenservice voor de mogelijkheden.

Hebben jullie een bepaald artikel in mijn maat op voorraad in een van jullie winkels?

Bij ieder product vind je onder de beschrijving een tabel waarbij je de gewenste maat kunt selecteren om te zien of deze in de winkel op voorraad is. Het kan voorkomen dat er op het moment dat je kijkt een verkoop plaatsvindt in de desbetreffende winkel, waardoor de weergegeven winkelvoorraad kan afwijken. Je kunt ook altijd direct telefonisch contact opnemen met de winkel waar je een product wilt aanschaffen. Zij kunnen meteen zien of het artikel aanwezig is en het eventueel voor je apart houden (niet tijdens de SALE).

Let op: niet iedere winkel heeft dezelfde collectie. Het kan dus zijn dat de gewenste keuze niet op voorraad is in de betreffende winkel.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Je kunt je bestelling in een van onze filialen afhalen (m.u.v. onze shop-in-shop in Bavel en Sevenum). Tijdens het afronden van je online bestelling heb je de optie 'afhalen in de winkel'. Op het moment dat je bestelling klaar staat in het gewenste filiaal, ontvang je per mail een afhaalbewijs die je mee dient te nemen naar de winkel bij het afhalen van je bestelling. Houd er wel rekening mee dat afhalen in één van onze winkels langer kan duren dan bezorging bij je aan huis. Het duurt ongeveer 4 à 5 werkdagen voordat je bestelling klaarstaat in de winkels (tijdens de SALE kan dit tot twee werkdagen langer duren).

Wil je liever een artikel reserveren in onze winkel zonder een online betaling, dan dien je zelf contact op te nemen met het gewenste filiaal. Tijdens de SALE kan dit niet in verband met grote drukte.


Hoe kan ik de juiste maat van mijn schoenen bepalen?

Iedere schoen valt anders en ook iedere voet is anders. Het is daarom heel erg lastig te bepalen hoe een schoen nu precies valt en welke maat je moet hebben. Om je toch een beetje op weg te helpen in het kiezen van de juiste schoenmaat, hebben we al onze merken in een handige tabel onder elkaar gezet en aangegeven hoe de schoenen bij het gros van onze klanten vallen. Je vindt de tabel hier. Let op: deze indicatie is gebaseerd op wat onze klanten over het algemeen vinden; het kan best zo zijn dat de schoenen bij jou anders vallen.

Kan ik mijn bestelling nog annuleren?

Indien je je bestelling wilt annuleren, verzoeken we je zo snel mogelijk telefonisch contact met ons op te nemen. Als je bestelling al verzonden is, kunnen we deze helaas niet meer annuleren.

Verzenden jullie ook onder rembours?

Wij verzenden helaas geen artikelen onder rembours.

Mijn artikel vertoont gebreken. Wat kan ik doen?

Ondanks onze uiterste zorg en controle is het mogelijk dat je na ontvangst een materiaal- of productiefout ontdekt. We raden je daarom aan de producten uit je bestelling direct na ontvangst goed te controleren. Vertoont je artikel gebreken? Neem dan direct contact met ons op. Gebreken die niet door slijtage zijn veroorzaakt worden vakkundig gerepareerd. Indien reparatie niet mogelijk is, krijg je van ons een vervangend artikel toegestuurd (mits op voorraad) of het aankoopbedrag retour betaald.

De volgende klachten vergoeden wij niet: slijtage van de zolen en hakken, kale neuzen, afgeven en slijtage van voeringen door overmatige transpiratie, kapotte ritsen,  versleten bovenwerk en andere door een verkeerd gebruik veroorzaakte gebreken, die de verkoper niet verwijtbaar zijn.

Hoelang heb ik garantie op mijn aankoop?

Schoenen en tassen zijn gebruiksproducten die slijten naar gelang gebruik. Wij geven daarom geen jarenlange garantie op onze producten. Vertoont je product kort na gebruik gebreken en denk je dat in aanmerking komt voor garantie? Neem dan contact op met onze klantenservice. Je kunt dit het beste per mail doen en je bericht voorzien van foto’s waarop de gebreken goed te zien zijn. Zo kunnen we je direct van dienst zijn.

Wij geven geen garantie op studs, pailletten, kraaltjes en dergelijk die op schoenen, tassen en accessoires bevestigd zijn.

Hoe onderhoud ik mijn schoenen en tassen?

Er is niet één manier om je schoenen en tassen te onderhouden. Dit is namelijk afhankelijk van het materiaal. Meer over het onderhoud van schoenen en tassen vind je op onze blog. Daar hebben we onder andere een complete pagina gewijd aan het schoonmaken van suède schoenen en het schoonmaken en onderhouden van witte schoenen en sneakers.

Het wassen van schoenen in de wasmachine is geheel op eigen risico. Nadat een paar schoenen in de wasmachine is geweest bieden wij geen garantie meer. Er kunnen diverse problemen ontstaan door het wassen. Logo's en decoraties kunnen loslaten, de lijmlaag kan aangetast worden en rubberen zolen kunnen krimpen.

Hoe kan ik contact opnemen met Van Arendonk?

Indien je vragen hebt, neem dan gerust contact met ons op. Wij zijn op werkdagen van 09.00 - 17.00 te bereiken via 013-5427772, [email protected] of vul het online klantenservice contactformulier in.


Top